Történet és Filozófia



1978-ban végeztem a Puskás Tivadar Híradástechnikai Szakközépiskolában, azért választva ezt az iskolát, mert már gyerekkoromban érdekelt az elektronika és akusztika (Édesapám szintén elektromos szakember volt). 1982-től 2001-ig az 1891-ben alapított Posta Kísérleti Intézetben dolgoztam, ott, ahol Békésy György Nobel-díjas tudós halláskutatásokat végzett (a Nobel-díjat is ezért kapta). Itt 19 évig foglalkoztam fejlesztéssel és kutatással, csoportunk Állami Díjat kapott. 1993-ban Betéti Társaságként kezdtem hozzá hangfalak fejlesztéséhez, gyártásához. 2001-óta egyéni vállalkozó vagyok.
A Monaudio, mely bejegyzett, védett név, (lakhelyem Monor és az audio szó kombinációja).

A tevékenységi kör: - Hangfalak, hangfalrendszerek fejlesztése és gyártása
- Erősítők fejlesztése és gyártása
- Hálózati és összekötő kábelek fejlesztése és gyártása
- Hangzásjavító megoldások kidolgozása
- Meglévő gyári készülékek tuningolása

Hangdobozainkat széles körben, több területen is használják.
például:
- magánlakás
- fitnesszalon
- templom
- hangstúdió
- múzeum
- diszkó
- mozi
- étterem
- bemutatóterem

Filozófiánk, törekvéseink

A magas szintű hangzás szempontjából nincsenek műfajfüggő hangfalak és elektronikák, külön házimozira gyártott készülékek, berendezések. Ha valaki mégis ezt állítja, az a kevésbé jó hangú berendezéseit akarja védeni ezzel. Ha egy hangfal jó, az bármilyen fajta felhasználás esetén is jó. Elsősorban a pénztárca szabja meg az igényeket, mindenki szeretne nagyon olcsón nagyon jót vásárolni. Persze vannak olyanok, akiket nem is érdekel a hang, vannak, akik nevet vesznek. Nekik teljesen mindegy, hogy milyen hangminősségben szól a berendezés, nekik csak az a fontos, hogy eldicsekedhessenek a barátjuknak, hogy milyen híres márkát vettek milyen nagy összegért. A köztudatban általában benne van, hogy az a jó, ami drága. Ez nem igaz.

Mi személy szerint azért küzdünk, hogy nagyon jó minőségű termékeket állítsunk elő megfizethető áron. A visszajelzések alapján a mi készülékeink nagyon jó ár/minőség mutatóval rendelkeznek.

Nincs nagyon szoros összefüggés, a mért paraméterek és a hallottak között. Ha ilyen egyszerű lenne, akkor nem lenne ennyi gyártó a világon, aki megtud élni ebből és bármelyik gyárban eltudnák készíteni a legjobb készüléket. Sokan kérdezik tőlünk: hogy lehet az, hogy mi nem vagyunk csúcs-képzett szakemberek, és nincsenek különleges műszereink sem, s mégis ilyen minőségű hangot tudunk előállítani. Ez azért van, mert mi szívvel lélekkel, fix munkaidő nélkül, soha meg nem elégedve az eredményekkel, műveljük azt a foglalkozást, mely egyúttal a hobbink. Empirikus tapasztalatainkat visszacsatoljuk a fejlesztési ágba, így tudunk egyre jobb eredményeket elérni.

Amiben jelentősen különbözünk a legtöbb hazai és külföldi audiofil forgalmazótól, hogy mivel mi gyártunk, képesek vagyunk rendszeresen, szükségszerűen és gyorsan beavatkozni a gyártmány által szolgáltatott hangzásképbe. Az új termékeket a konstruktőrök házon belüli meghallgatása után szűk körben kiadjuk tesztelésre, majd a fogyasztóktól érkező visszajelzéseket építő kritikaként értelmezve rendszeresen javítjuk azok minőségét. Ezt más nem teszi meg, sokkal lomhább, vagy nem is létezik ez a fajta egy típuson belüli korrekciós rendszer, mely rövid időn belül szolgálná a vevő érdekeit. Akusztikai láncszemeket modifikálunk és formálunk saját elméleti know-how-inkkal, gyakorlati konstrukcióinkkal, az általunk jónak tartott hangzásra.

Sok mindent meg kell lépni, hogy a termék igazán jó legyen, erre a sorozatgyártó nagy üzemeknél nincs lehetőség, csak az igen drága kategóriákban. Nem azért olcsók a termékeink, mert minőségileg rosszak, hanem azért, mert Magyarországon, magyar órabérekért dolgozunk, s nem egy plafonárat kalkulálunk ki, és nincsenek méregdrága közvetítők az értékesítési láncunkban. Van úgy, hogy egy egyszerű, régi sztereó erősítőnek sokkal jobb a hangminősége, mint egy most gyártott, hasonló árú házimozi erősítőnek. Ezek egy részénél számos esetben már a specifikációk áramfelvételi és kimenő teljesítmény adatai is ellentmondanak egymásnak, ha valaki elkezd egy kicsit számolni. Ha a tápegység alul-, vagy határértékre méretezett, lehetetlen, hogy jó hangminőség alakuljon ki.

Ahhoz, hogy egy magyar terméket el lehessen adni, három dolgot kell teljesíteni.
Szebbnek kell lennie, jobban kell szólnia, és olcsóbbnak kell lennie, mint egy gyárinak.


Bízunk abban, hogy fejlesztéseink, újdonságaink elnyerik a leendő vásárlóink tetszését, ezzel is erősítve a hazai audió ipar tekintélyét, elismertségét.

Trincsi Sándor

Vissza a lap tetejére
©2003 Monaudio | Minden jog fenntartva!
Designed by kjoz